Podczas gali w Mandalay Bay Events Center w Las Vegas fani boksu byli świadkami dwóch efektownych nokautów. W walce wieczoru były mistrz świata WBC wagi super półśredniej, Jermell Charlo, rozprawił się z Jorge Cotą. W drugim pojedynku Guillermo Rigondeaux pokonał Julio Ceję.
Charlo miał w Las Vegas stanąć do rewanżu z Tonym Harrisonem, na rzecz którego stracił mistrzowski pas w grudniu podczas gali w Barclays Center w Nowym Jorku. Wówczas po 12 rundach sędziowie jednogłośnie orzekli zwycięstwo tego drugiego.
Charlo na szansę odzyskania mistrzostwa będzie musiał poczekać – na trzy tygodnie przed niedzielną galą Harrison doznał kontuzji, która wykluczyła go z zakontraktowanego pojedynku. Były mistrz nie zamierzał czekać, aż jego rywal wyleczy uraz, dlatego zdecydował się na walkę w Las Vegas.
W miejsce Harrisona do ringu stanął pochodzący z Meksyku Cota. 31-latek miał niewiele czasu, by przygotować się do tej walki, ale zdecydował się podjąć wyzwanie wiedząc, że będzie to największe wyzwanie, ale i szansa w karierze. Faworytem był Charlo, choć musiał wystrzegać się mocnego, kończącego uderzenia Meksykanina – aż 25 z 28 wygranych Coty było wynikiem nokautu.
Były mistrz rozpoczął pojedynek spokojnie, starając się wybadać rywala. Inicjatywę od początku przejął Cota, który w pierwszej rundzie trafił Charlo dwoma mocnymi ciosami. Podobnie wyglądało drugie starcie Jego ataki często były jednak nieco chaotyczne, przez co jeśli trafiał rywala, były to pojedyncze uderzenia, a nie kombinacje ciosów. W dwóch pierwszych rundach Amerykanin nie znalazł sposobu na nietypowy styl walki swojego przeciwnika, sporadycznie odpowiadając lewym sierpem.
Charlo przebudził się w trzeciej rundzie i błyskawicznie zakończył walkę. Najpierw "złapał" Cotę lewym sierpem, posyłając go na deski. Chociaż Meksykanin wstał i wyraził gotowość do dalszej walki, po kilku sekundach został ponownie trafiony, tym razem kombinacją lewy-prawy, po której nie miał prawa się podnieść.
W co-main evencie, będącym eliminatorem wagi super koguciej WBC, doświadczony, 38-letni Rigondeaux okazał się lepszy od Julio Ceji, choć na nokaut musiał poczekać dłużej.
Obraz walki wyglądał bardzo podobnie na przestrzeni wszystkich ośmiu rund. Obaj pięściarze zaprezentowali bardzo techniczny, taktyczny boks, tocząc pojedynek w półdystansie i wymieniając się ciosami. Od pierwszych sekund inicjatywa leżała po stronie Rigondeaux. Kubańczyk co rusz wyprowadzał serie podbródkowych, obijając szczękę i korpus Meksykanina. Ten starał się odpowiadać równie często, lecz czynił to z mniejszą precyzją, przegrywając na kartach sędziów większość rund. W drugim starciu Rigondeaux zdecydował się na sprowokowanie rywala, wysoko unosząc ręce i pozwalając trafić się kilkukrotnie w korpus, pokazując, że ciosy nie robią na nim żadnego wrażenia.
Przyniosło to efekt – Ceja kilkukrotnie szukał mocniejszych uderzeń i odsłonił się – w efekcie na jego szczęce wylądowało kilka lewych sierpowych.
Szósta runda mogła być punktem zwrotnym całej walki. Pod koniec Meksykanin wyprowadził kombinację na szczękę, która mocno wstrząsnęła rywalem. Po raz pierwszy w całym pojedynku Rigondeaux musiał ratować się klinczem, by przetrwać trudny moment. Na jego szczęście, po chwili rozległ się gong kończący rundę i ratując go przed widmem nokautu.
Kubańczyk otrząsnął się, a po siódmej, dosyć spokojnej rundzie, w kolejnym starciu zakończył pojedynek. Na kilka sekund przed końcem posłał mocny, precyzyjny lewy sierp, który posłał Ceję na deski. Chociaż Meksykanin wstał na czas i pokazywał, że może dalej walczyć, sędzia zdecydował inaczej i ogłosił zwycięstwo Rigondeaux.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.
Komentarz:
Sebastian Szczęsny, Albert Sosnowski